Käyttöehdot


Yhdistetyt kiinankieli.fi -verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot sekä 
Kiina-avaimen verkkopalveluiden käyttö-, toimitus- ja maksuehdot


1. Sopijaosapuolet

Tätä sopimusta sovelletaan Kiina-avain nimisen yrityksen ja asiakkaan välisessä sopimussuhteessa, joka koskee asiakkaan oikeutta käyttää Kiina-avaimen tarjoamia verkkopalveluita tai asiakkaan muita kiinankieli.fi -verkkokaupasta tekemiä tilauksia.

2. Määritelmät

VERKKOPALVELUilla (jatkossa palvelu) tarkoitetaan niitä KIINA-AVAIMEN ylläpitämiä verkkopalveluita, joiden käyttäminen (esim. pääsy, katselu ja selailu) on mahdollista tämän sopimuksen nojalla ja vaatii rekisteröitymisen tai tilauksen sekä käyttömaksun suorittamisen. Verkkopalveluita ovat verkkokurssit, verkkoyhteisöt, nettisanakirja, verkkojulkaisut, verkossa tehtävät kyselytutkimukset ja muut verkkopalvelut.

ASIAKAS (jatkossa asiakas) on luonnollinen henkilö tai juridinen henkilö, jolla on tämän sopimuksen mukainen oikeus käyttää palvelua.

KIINA-AVAIN (jatkossa Kiina-avain tai palveluntarjoja) tarkoittaa yritystä nimeltä Kiina-avain.

PALVELUNTARJOAJA tarkoittaa yritystä Kiina-avain.

AINEISTOlla (jatkossa aineisto) tarkoitetaan palvelussa missä tahansa muodossa olevaa aineistoa (ml. videot, teksti, kuvat, piirokset, äänitteet, sanastot, käännösvastikkeet, selitteet, pinyin-ääntämysohjeet, esimerkkilauseet, hakuohjeet. artikkelit, ilmoitukset, mainokset, ym.). Aineisto voi olla palveluntarjoajan, asiakkaan tai kolmannen tahon palveluun tuottamaa.

JÄRJESTELMÄ (jatkossa järjestelmä) tarkoittaa laitteistoja, palvelimia ja ohjelmistoja, joilla Kiina-avaimen valitsema palvelun tekninen toteuttaja ylläpitää palvelua.

MAKSUJÄRJESTELMÄ (jatkossa maksunvälityspalvelu) tarkoittaa Paytrailin tai muun kolmannen osapuolen tuottamaa maksunvälityspalvelua, jonka kautta asiakas maksaa palvelun käytöstään. 

PÄÄTELAITE (jatkossa päätelaite tai käyttäjän laite) tarkoittaa laitetta, jota asiakas käyttää hyödyntääkseen palveluntarjoajan tarjoamaa aineistoa.

3. Sopimuksen synty

Asiakkaan taholta sopimus tulee voimaan, kun Asiakas on hyväksynyt tämän sopimuksen ehdot ja tilannut palvelun kiinankieli.fi -verkkosivuston verkkokaupassa tai täyttänyt tilaukseen tarvittavat tiedot muualla Kiina-avaimen palveluun liittyvillä nettisivuilla tai muulla palveluntarjoajan kanssa erikseen sovittavalla tavalla. Tarjottavien maksullisten palvelujen osalta sopimuksen voimaantulo edellyttää myös palveluntarjoajan tai tilausjärjestelmän lähettämää tilausvahvistusta. Asiakas on rekisteröity asiakkaaksi, kun palveluntarjoaja on myöntänyt asiakkaalle käyttäjätunnuksen palveluun.

Palveluntarjoajan taholta sopimus tulee voimaan, kun asiakas on rekisteröity ja rekisteröinti on hyväksytty. Jos palveluntarjoaja ei jostain syystä hyväksy asiakkaan tilausta, palveluntarjoaja sitoutuu palauttamaan asiakkaan mahdollisesti jo maksaman tilausmaksun ilman kohtuutonta viivästystä asiakkaalle.

4. Sopijapuolten oikeudet, vastuut ja velvollisuudet

4.1 Asiakkaan oikeudet, vastuut ja velvollisuudet

Asiakkaalla on muiden tässä sopimuksessa mainittujen oikeuksien, vastuiden ja velvollisuuksien ohella seuraavat oikeudet, vastuut ja velvollisuudet:

4.1.1 Asiakkaan oikeudet

Asiakkaalla on oikeus käyttää palvelua tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin.

Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava palveluntarjoajalle asiakkaan nimi- ja osoitetietojen muuttumisesta. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa palvelussa olevat omat henkilötietonsa henkilötietorekisterin rekisteriselosteen mukaisesti. Palvelun kautta asiakkaalla voi olla pääsy myös muiden tiedontuottajien ja palveluntarjoajien vastuulla oleviin palveluihin, joiden käyttäminen saattaa edellyttää erillisten käyttöehtojen hyväksymistä.

Asiakas voi käyttää aineistoa omiin henkilökohtaisiin tarkoituksiinsa yksityiskäytössä sekä asiakas voi käyttää aineistoa myös oman yrityksensä omiin tarpeisiin kohdan 4.1.2. asettamien rajoitusten puitteissa. Asiakkaalla on oikeus käyttää hyödykseen yksittäisiä palvelusta haettuja / löytyviä käännösvastikkeita. Järjestelmällinen tai rypäsmäinen aineiston lainaaminen, tallentaminen tai kopionti on sen sijaan kielletty. Asiakkaalla ei ole oikeutta tehdä aineistosta kopiota palvelun käyttöä eikä muuta tarkoitusta varten. (Tämä ei tarkoita kieltoa, joka koskisi asiakkaan sähköisen laitteen käyttömuistiin tekemää sivulatauksen väliaikaista tallennusta.)

Asiakkaalla on oikeus saada tilausvahvistus tekemistään tilauksista. Asiakas saa ostotapahtuman ja rekisteröinnin jälkeen palveluun henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Asiakas sitoutuu säilyttämään ne huolellisesti ja pitämään ne omana tietonaan. Asiakas vastaa siitä, etteivät käyttäjätunnus ja salasana joudu ulkopuolisten tietoon. Asiakas on vastuussa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuneesta käytöstä.

Ainoastaan olemassa olevalla luonnollisella tai juridisella henkilöllä on oikeus tilata palvelu tai rekisteröityä palvelun asiakkaaksi. Luonnollisen henkilön rekisteröitymisen edellytyksenä maksullisiin palveluihin on vähintään 15 vuoden ikä. Alle 18 -vuotiaalta tai muutoin vajaavaltaiselta edellytetään maksullisten palveluiden ostamiseen holhoojan suostumus tai että oikeustoimi on olosuhteisiin nähden tavanomainen ja merkitykseltään vähäinen ja että oikeustoimi tehdään vajaavaltaisen omalla työllä ansaitsemilla varoilla.

4.1.2 Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet

Asiakas sitoutuu antamaan Kiina-avaimelle oikeat ja rehelliset tiedot itsestään. Asiakas sitoutuu toimimaan rehellisesti ilman petosaikeita ja käyttämään palvelu vastuullisesti Suomen lakien ja tämän sopimuksen mukaisesti.

Asiakas vastaa palvelun käyttämiseen tarvittavien omien laitteiden, yhteyksien ja ohjelmistojen hankkimisesta ja toimintakunnosta ja vastaa siitä, etteivät ne aiheuta haittaa, häiriötä tai vahinkoa palveluntarjoajalle tai muille Internetin käyttäjille. Haittaa, häiriötä tai vahinkoa mahdollisesti tuottavat laitteet ja ohjelmistot on välittömästä irrotettava verkosta. Asiakas vastaa siitä, että hän ei palvelua käyttäessään aiheuta häiriötä muille käyttäjille eikä loukkaa muiden käyttäjien, palveluntarjoajan eikä kolmansien osapuolten oikeuksia.

Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, levittämättä, lähettämättä tai välittämättä toisille palvelussa olevaa aineistoa. Asiakas vastaa siitä, että Asiakas ei tallenna, levitä, lähetä tai välitä palvelussa tai palvelun kautta tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella tai muulla immateriaalioikeudella suojattua aineistoa ilman tekijän tai oikeudenhaltijan lupaa. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan verkkoon tuottamaansa aineistoon liittyvistä riitaisuuksista ja niistä aiheutuvista kustannuksista ja korvauksista.

Asiakas vastaa siitä, että hänen palvelun kautta myytäväksi, lainattavaksi, vuokrattavaksi, lahjoitettavaksi tms. tarjoamansa tavarat ja palvelut eivät ole lain ja/tai hyvän tavan vastaisia ja että hänellä on oikeus mainittuun toimintaan.

Palvelu sisältää tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella ja muilla oikeuksilla suojattua aineistoa. Palvelu sellaisenaan on suojattu tekijänoikeudella Suomessa voimassa olevan tekijänoikeuslain mukaan. Asiakkaalla ei ole ilman tekijän, oikeudenhaltijan ja palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa oikeutta valmistaa aineistosta muutettuna tai muuttamattomana kappaleita, esittää julkisesti, tarjota kappaletta myytäväksi, vuokrattavaksi tai lainattavaksi taikka aineistoa muutettuna tai muuttamattomana muutoin levittää yleisön keskuuteen tai näyttää julkisesti tai muuten kaupallisesti hyödyntää aineistoa. Asiakas, vaikka olisi yritysasiakas, ei saa näyttää aineistoa muille yrityksensä työntekijöille tai omistajille. Mikäli yritysasiakas haluaa näyttää palvelun sisältöä useammalle kuin yhdelle henkilölle yrityksessään, sen tulee ostaa palveluntarjoajalta yhtä monta kappaletta tuotetta kuin tuotteen käyttäjiä on asiakasyrityksessä. Juridinen tai luonnollinen henkilö, joka on palvelun asiakas, saa kuitenkin käyttää yksittäisiä aineistosta haettuja käännösvastikkeita oman yrityksen julkaisuissa, kuten verkkosivustoissa, painetuissa julkaisuissa yms.. Aineiston käyttäminen kielenkäännösten tuottamiseen toisille yrityksille tai yksityishenkilöille tai aineiston käyttäminen yrityksen sisäisessä koulutuksessa on kielletty ilman palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa. Asiakas ei saa myydä, välittää tai muutoin luovuttaa palvelua tai sen osaa.

Asiakas myöntää palveluntarjoajalle korvauksetta oikeuden editoida, kopioida, julkaista tai muutoin saattaa yleisön saataville aineistoa, jonka asiakas on palvelussa tuonut saataville. Asiakas vastaa kaikista hänelle palvelun käytöstä aiheutuvista omista käyttömaksuista tai palvelun käyttöön liittyvistä vaatimuksista ja kustannuksista kolmannelle osapuolelle (esim. Internet-verkon käyttömaksut ja sähkömaksut).

Asiakas on tietoinen siitä, että palvelussa olevat tai sitä kautta saavutettavat sähköiset videot ja asiakirjat ja muut tiedostot nauttivat tekijänoikeussuojaa ja että niiden kopiointi on kiellettyä. Asiakas on vastuussa Kiina-avaimelle ja/tai suoraan taholle, jonka oikeuksia asiakas on loukannut, mahdollista väärinkäytöksistä sekä lain- ja/tai sopimuksenvastaisesta toiminnastaan. Asiakas ei saa sisällyttää palvelua tai sen osaa omalle kotisivulleen (ns. freimaus) taikka linkittää palvelua ansiotarkoituksessa eikä muussa tarkoituksessa.

4.2 Kiina-avaimen oikeudet, vastuut ja velvollisuudet

Kiina-avaimella on palveluntarjoajana muiden tässä sopimuksessa mainittujen oikeuksien, vastuiden ja velvollisuuksien ohella seuraavat oikeudet, vastuut ja velvollisuudet:

4.2.1 Palveluntarjoajan oikeudet

Palveluntarjoajalla on oikeus, mutta ei velvollisuutta tarkastaa, muuttaa tai kieltää sopimattomaksi katsomansa aineiston julkaiseminen, erityisesti mikäli aineisto on lakien, hyvän tavan tai markkinointisäännösten vastaista. Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa ja tuhota asiakkaan palvelun kautta tai sähköpostitse lähettämä ilmoitussisältö tai mainosaineisto 30 päivän kuluttua sen julkaisemisesta. Asiakkaan pyynnöstä tai luvalla edellä mainittu palveluntarjoajan julkaisemaksi tarjottu aineisto voidaan poistaa ja tuhota myös aikaisemmin.

Maksullisten palvelujen osalta, asiakkaan valitessa maksutavaksi tilisiirto tai osa-maksu, palveluntarjoajalla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Asiakkaana olevalta juridiselta henkilöltä voidaan vaatia Y-tunnus tai vastaava rekisterinumero.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa asiakkaan käyttäjätunnusta, palvelusta saamaansa salasanaa tai muita palvelun käyttöön tarvittavia tai liitettäviä tietoja, mikäli ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai päällekkäisyyksiä palveluntarjoajan tietojärjestelmissä tai mikäli alusta, jolta palvelu tarjotaan vaihtuu. Palveluntarjoajalla on oikeus tuottaa palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla ja muuttaa palvelun sisältöä. Merkittävistä muutoksista ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa etukäteen palveluun liittyvällä www-sivulla tai asiakkaan laskutus- tai sähköpostiosoitteeseen. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisiä muutoksia, kuten laitteistojen tai ohjelmistojen päivityksiä eikä aineiston lisäämistä tai pieniä korjauksia, jotka parantavat palvelua tai tarjottua aineistoa.
Palveluntarjoajalla on oikeus tilapäisesti keskeyttää palvelu lyhyeksi aikaa, jos se on välttämätöntä palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltotöiden vuoksi tai mikäli lait, asetukset, viranomaisten määräykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten järjestöjen suositukset tätä edellyttävät. Palveluntarjoaja pyrkii siihen, että keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja että siitä aiheutuvat haitat jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etukäteen keskeytyksestä.
Palveluntarjoajalla on oikeus kieltäytyä asiakkaan jatkuvan tilauksen uusimisesta, mikäli palvelu on tarkoitus lopettaa, palvelun hinnoittelutapa muuttuu huomattavasti tai muusta painavasta syystä. Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea asiakkaan käyttäjätunnus välittömästi ilman korvausta menetetystä käyttöajasta, jos asiakas on rikkonut tämän sopimuksen ehtoja tallentamalla, levittämällä, lähettämällä, välittämällä tai esittämällä toisille palvelussa olevaa aineistoa tai luovuttanut henkilökohtaisen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa tai niiden kopiot jollekulle toiselle. Palveluntarjoajalle on oikeus vaatia rahallista korvausta, mikäli asiakas on lain- ja/tai sopimuksenvastaisesta toiminnallaan levittänyt, lähettänyt, välittänyt tai esittänyt toisille palvelussa olevaa aineistoa. Tämän korvauksen määrä riippuu toisille levitetyn tai esitetyn aineiston määrästä ja teon laajuudesta, mutta on vähintään 10.000 euroa.

4.2.2 Palveluntarjoajan vastuut ja velvollisuudet

Palveluntarjoaja vastaa palveluun itse tuottamansa sisällön lainmukaisuudesta ja pyrkii mahdollisimman korkealaatuiseen palveluun, mutta ei miltään osin takaa palvelun tai siihen liittyvän tietotuotteen tai palvelun toimintavarmuutta, kielellistä oikeellisuutta tai palvelun kautta saavutettavan tiedon käyttökelpoisuutta, soveltuvuutta tai virheettömyyttä.

Mikäli tästä sopimussuhteesta tai sen perusteella tapahtuvasta palvelun käytöstä aiheutuu asiakkaalle vahinkoa, on palveluntarjoajan vastuu seuraava: Maksullisten palvelujen osalta palveluntarjoaja vastaa ainoastaan tuottamuksellaan asiakkaalle aiheuttamistaan välittömistä vahingoista. Palveluntarjoajan vastuun enimmäismäärä rajoittuu asiakkaan yhden (1) kuukauden ajalta palvelusta maksamien maksujen määrä. Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä tai epäsuoria vahinkoja. Välillisiä tai epäsuoria vahinkoja ovat muun muassa, mutta ei muita poissulkevasti, kielellisistä virheistä aiheutuneet väärinkäsitykset, sopimusvirheet, sopimusrikkomukset, tulkintaerimielisyydet, virheelliset tarjoukset, liikevoiton menetys tai voiton pienentyminen, maineen heikentymiset, kunnianloukkaukset, muut viestinnälliset virheet, suhteiden heikentymiset tai katkeamiset, menetetyt tilaisuudet, kustannukset uudelleenpainattamisesta, rekrytointivirheet ja turvallisuuden vaarantumiset ja niistä aiheutuneet onnettomuudet. Maksuttomien palveluiden osalta palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaalle aiheutuvia välittömiä eikä välillisiä tai epäsuoria vahinkoja. 

Kiina-avaimelle tuotteen laadukkuus ja laadunvarmistus on asiakkaan saaman todellisen avun ja hyödyn lähtökohta ja kunniasia. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai palvelussa kaupan pidettävien tuotteiden tai palvelujen virheettömyydestä. Palveluntarjoaja ei vastaa muiden ihmisten jättämien palvelua koskevien mielipiteiden ja kommenttien sisällöstä.

Palveluntarjoaja ei vastaa myöskään palvelun yhteydessä esiintyvien linkkien kautta saavutettavien muiden palveluiden sisällöstä tai muista ominaisuuksista eikä linkkien toimivuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan käyttämien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja yhteensopivuudesta palvelun kanssa. Palveluntarjoaja tai sen alihankkija korjaa palvelun mahdolliset viat ja häiriöt arkisin normaalina työaikana viasta tai häiriöstä ilmoituksen saatuaan ilman tarpeetonta viivytystä.

5. Palvelun toimitus, saavutettavuus ja tietoturvallisuus

Palveluntarjoaja toimittaa digitaaliset tuotteet internetin kautta. Digitaalisiin tuotteisiin kuuluvat myös asiakkaan itse palveluntarjoajan sivustolta lataamat digitaaliset dokumentit. Fyysiset tuotteet toimitetaan Suomen Postin, Matkahuollon tai muun pakettien lähetyspalvelun kautta. Digitaalisissa tuotteissa ei ole erityisiä toimituskuluja asiakkaalle, mutta asiakas vastaa itse oman internet-yhteytensä ja päätelaitteensa synnyttämistä kuluista. Fyysisten tuotteiden osalta toimituskulut ilmoitetaan asiakkaalle tilauksen teon yhteydessä.

Asiakas on tietoinen siitä, että internet toimintaympäristönä saattaa aiheuttaa verkkopalvelun ja -järjestelmän toimivuuteen puutteita ja että tietoturvallisuus muodostaa riskin nykyisissä tietojärjestelmissä. Asiakas vastaa itse oman päätelaitteensa, tietojärjestelmän tai muun vastaavan atk-laitteen suojauksesta ja ylläpidosta. Asiakas vastaa myös päätelaitteensa ohjelmistojen soveltuvuudesta palvelun käyttöön.

Kiina-avain pyrkii tarjoamaan verkkopalvelun asiakkaan käytettäväksi vuorokauden ympäri joka päivä. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa järjestelmän toimivuudesta eikä teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon tms. muuttumisesta tai katoamisesta. Palveluntarjoaja pyrkii pitämään Internet-verkon omalta osaltaan häiriöttömänä. Palveluntarjoaja ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle ajasta, jolloin asiakas ei ole tietojärjestelmä päivityksen tai häiriön vuoksi ollut kykenevä käyttämän verkkopalvelua tai osaa palvelun aineistosta.

Kiina-avain ei vastaa eikä ole korvausvastuussa mistään palvelun saavutettavuuteen liittyvästä ongelmasta riippumatta siitä johtuuko katko palvelun saavutettavuudesta asiakkaan päätelaitteesta, asiakkaan tietojärjestelmistä tai internet-operaattorin yhteyshäiriöstä tai Kiina-avaimen alihankkijan teknisistä päivityksistä tai muusta syystä estymisestä tarjota sujuvaa palvelun saavutettavuutta Kiina-avaimen asiakkaalle. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, mikäli palvelun käyttö ei ole mahdollista jostakin ulkomaasta käsin kyseisen maan internetin palomuurista tai muusta kyseiseen maahan liittyvästä syystä johtuen.

Palveluntarjoaja pyrkii huolehtimaan siitä, että verkkopalvelu täyttää kohtuulliset tietoturvallisuusvaatimukset, mutta ei vastaa tietoturvallisuuden puutteiden eikä tietoturvariskien asiakkaille aiheuttamista vahingoista. Palveluntarjoaja ei vastaa maksujärjestelmän tuottajan puutteesta tai häiriöstä aiheutuvasta vahingosta asiakkaalle.

6. Ilmoitukset ja mainokset

Ilmoitusten ja mainosten julkaisuun Kiina-avaimen verkkopalveluissa sovelletaan kulloinkin voimassa olevia mainonnan kansainvälisiä perussääntöjä.

Kaikki hyväksytyt ilmoitukset / mainokset pyritään julkaisemaan määrättyinä päivinä. Mikäli muuta päivämäärää ei ole ilmoitettu, ilmoitukset / mainokset pyritään julkaisemaan viikon sisällä niiden jättöpäivästä. Mikäli ilmoitusta / mainosta ei toiminnallisista syistä, työajallisesta syystä tai asiakkaasta, ulkopuolisesta tiedontuottajasta tai ulkopuolisesta palveluntarjoajasta johtuvasta syystä kuitenkaan voida julkaista, Kiina-avain ei vastaa tästä mahdollisesti aiheutuvasta vahingosta. Kiina-avain ei vastaa myöskään vahingosta, joka mahdollisesti aiheutuu ilmoituksen julkaisematta jättämisestä tai poistamisesta, mikäli tämä johtuu ilmoituksen lainvastaisesta, epäasiallisesta tai valheelliseksi vahvasti epäiltävästä sisällöstä johtuvasta julkaisun eväämisestä.
Kiina-avaimen vastuu mainoksen poisjäämisestä tai julkaisemisessa sattuneesta virheestä rajoittuu enintään mainoksesta maksetun määrän palauttamiseen. Huomautukset on tehtävä 8 päivän kuluessa mainoksen julkaisemisesta tai pyydetystä julkaisupäivästä lukien.

7. Palvelun hinnat ja maksuehdot

7.1 Maksuttomat palvelut

Kiina-avaimen maksuttomiin verkkopalveluihin kuuluvat ne Kiina-avaimen ylläpitämät palvelut, joihin asiakkaalla on pääsy ilman maksun suorittamista. Kun asiakas on siirtymässä maksullisiin palveluihin, tulee se palvelussa selkeästi näkyviin kirjautumisvaatimuksena.

7.2 Maksulliset palvelut ja käyttöoikeuskaudet

Maksullisten palvelujen osalta asiakas maksaa palveluntarjoajalle niiden vaatiman, palveluntarjoajan määrittelemän tai hänen itsensä valitseman käyttöoikeuskauden tai muun tuotteen mukaisen maksun. Vasta maksun suoritettuaan asiakas saa sähköpostitse oman käyttäjätunnuksen ja salasanan, jolla hän voi kirjautua palveluun ja tällöin saa oikeuden käyttää palvelua. Käyttöoikeuskausi lasketaan alkaneeksi tuotteen maksupäivästä lähtien, vaikka asiakkas ei saisikaan käyttäjätunnusta ja salasanaa palveluun kuin vasta 1-3 vuorokauden sisällä maksutapahtumasta. Jos asiakkaan todellinen pääsy palveluun alkaa enemmän kuin 3 vuorokautta maksutapahtuman jälkeen, käyttöoikeuskausi katsotaan alkaneeksi siitä päivästä lähtien, kun asiakas sai käyttäjätunnuksen verkkopalveluun. 

7.3 Hinnoittelu ja sen muutokset

Palvelun käyttömaksu määräytyy kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa hinnoittelua sekä maksuperusteita silloin, kun hän niin päättää. Muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle viimeistään yhtä (1) kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa laskun yhteydessä, palveluun liittyvällä nettisivulla tai sähköpostilla. Asiakkaan palvelusta maksama käyttömaksu ei kuitenkaan voi muuttua kesken jo asiakkaan etukäteen maksaman käyttöoikeuskauden. Täten hinnoittelun muuttuessa vanhat asiakkaat maksavat palvelusta vanhan hinnaston mukaista hintaa aina siihen, asti kunnes heidän tilauskautensa loppuu tai uusiutuu tilausjakson päättyessä. Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannusten lisäykset korottavat hintoja määräysten voimaantulohetkestä lähtien aina uuden tilausjakson alusta lukien tai vanhan tilausjakson uusiutuessa.

7.4 Palvelusta maksaminen

Asiakkaan on maksettava palveluntarjoajan palvelusta pyytämä hinta ennen palvelun käytön aloittamista tai tuotteen toimittamista. Mikäli maksu viivästyy, on palveluntarjoajalla oikeus evätä pääsy verkkopalveluun tai viivästyttää tuotteen toimitusta siihen asti kunnes maksu on kirjautunut palveluntarjoajan pankkitilille. Asiakas suorittaa maksun palvelusta Paytrail maksunvälityspalvelun kautta verkkopankki- tai luottokorttimaksuna tai itse tekemänsä tilisiirron kautta. Erillisistä maksukehotuksista palveluntarjoajalla on oikeus periä huomautuskulut. Mikäli asiakkaan maksutapahtuma on keskeytynyt tai mikäli juridinen henkilö tai luonnollinen henkilö ei ole suorittanut tilisiirtoa viikon kuluessa ostopäivästä, on palveluntarjoajalla oikeus purkaa kauppa ilman erillistä ilmoitusta.

7.5 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Maksuihin liittyvissä reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ottaa ensisijaisesti yhteyttä tuotteen myyjään, Kiina-avaimeen esimerkiksi sähköpostitse info@kiinankieli.fi.

Maksunvälityspalvelun toteuttajan yhteystiedot:

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

8. Tilauksen peruuttaminen ja kaupan purku

Kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus ilman tarvetta esittää syy kaupan perumiseen. Tilausmaksun palautus tehdään peruutustapauksessa tilauksessa käytetylle maksutavalle. Peruuttaakseen tilauksensa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Kiina-avaimen asiakaspalveluun sähköpostitse (info@kiinankieli.fi) tai muulla tavalla kirjallsesti. Mikäli asiakkaalle on jo annettu käyttäjätunnus ja salasana palveluun ennen kuin asiakas peruuttaa tilauksensa, nämä mitätöidään välittömästi, kun palveluntarjoaja on saanut tiedon peruutuksesta. 

Jos asiakas on jo kuitenkin aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, palvelu katsotaan kokonaan toimitetuksi ja asiakas siksi on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta eikä maksua palauteta. Mikäli jokin verkkokurssi tai -palvelu on järjestetty sellaiseksi, että asiakas ei pääse näkemään ensimmäisellä kirjautumiskerrallaan koko kurssin sisältöä, hänelle voidaan palauttaa osa tuotteen maksusta, jos hän peruuttaa tilauksensa kesken verkkokurssin. Yritysasiakkaalla ei ole tilauksen peruutusoikeutta.

Fyysisten tuotteiden osalta asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus edellyttäen, että asiakas palauttaa hänelle lähetetyn tuotteen myyntikuntoisena 14 päivän sisällä siitä, kun hän on saanut tuotteen tai hänen olisi normaaleissa olosuhteissa kohtuudellisen ajan puitteissa saanut tuotteen. Kohtuulliseksi oletetuksi toimitusajaksi katsotaan 5 arkipäivää tuotteen lähetyspäivästä. Asiakas maksaa palautuksesta syntyvät kustannukset. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen käytettynä tai rikkinäisenä, Kiina-avaimella ei ole velvollisuutta purkaa kauppaa, mikäli ei voida osoittaa, että tuote oli rikkoutunut jo ennen kuin asiakas sai tuotteen.

Muut ehdot kaupan purkuun määritellään tämän sopimuksen kohdissa 11, 13,14 ja 15.

9. Tietosuoja

Palveluntarjoaja rekisteröi tiedot, jotka asiakas ilmoittaa itsestään tilauksen tai rekisteröitymisen yhteydessä. Palveluntarjoaja voi rekisteröidä henkilötietolain mukaisesti myös muita tietoja asiakkaista. Henkilötiedot säilytetään ainakin asiakassuhteen voimassaolon ajan, mutta enintään kolme vuotta asiakassuhteen päättymisestä. Tietoja voidaan käsitellä ja käyttää palveluun liittyviin tarkoituksiin sekä Kiina-avaimen ja / tai sen yhteistyökumppaneiden tutkimustoimintaan, mainonnan ja / tai suoramarkkinoinnin suuntaamiseen asiakastietojen perusteella Kiina-avaimen sähköpostilistan ja / tai palvelujen kautta. Asiakkaan ja palveluntarjoajan oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttamiseksi palveluntarjoaja voi kerätä henkilötunnuksen laskutusasiakkailta, jotka ovat luonnollisia henkilöitä sekä pyytää y-tunnuksen ja tiedot yrityksen vastuuhenkilöistä yritysasiakkailta.

Tämän sopimuksen ehdot hyväksymällä asiakas antaa Kiina-avaimelle yksiselitteisen suostumuksen tässä kohdassa tarkoitettujen henkilötietojen käsittelyyn ja käyttöön. Palveluntarjoaja ei käsittele arkaluonteisia henkilötietoja. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen ja/tai tietojen käsittely suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten. Rekisterin pitäjänä toimii Kiina-avain, info@kiinankieli.fi. (Rekisterinpitäjän muut yhteystiedot löytyy henkilörekisteriselosteesta.)

10. Oikeudet aineistoon

Kiina-avaimen tuottaman aineiston omistus- ja kaikki muut oikeudet (käsittäen tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet) kuuluvat Kiina-avaimelle. Yritysnimet "Kiina-avain", "Chinese Key" ja markkinointinimi "Kiinaa käytännössä", yrityslogo ja markkinointinimen logomuoto sekä eri tuoteiden nimet ovat osa palveluntarjoajan aineetonta omaisuutta ja asiakas sitoutuu kunnioittamaan näitä immateriaalioikeuksia.

Kiina-avain säilyttää asiakkaan toimittamaa mainosaineistoa enintään 30 päivää sovitusta mainostuskauden päättymisestä lukien, jonka jälkeen Kiina-avaimella on oikeus tuhota asiakkaan toimittama aineisto.

Palvelun kautta lähetettyjen kehitysehdotusten, lisäysten, korjauspyyntöjen yms. sisällöstä tulee ilman eri korvausta osa Kiina-avaimen sähköistä aineistoa ja se voidaan valituilta osin julkaista osana muuta aineistoa ja saattaa yleisön saataviin verkkopalveluja päivitettäessä. Palvelun kautta lähetettyjä sähköpostiviestejä voidaan säilyttää kuuden kuukauden ajan palvelun viimeisestä käyttöpäivästä. Edellä mainittuissa sähköpostiviesteissä olevat henkilötiedot ja muu henkilökohtainen aineisto jää yksin postin lähettäjän ja vastaanottajan tietoon.

11. Ylivoimainen este

Seuraavia seikkoja on pidettävä ylivoimaisena esteenä, mikäli ne estävät sopimuksen täyttämisen tai tekevät sen kohtuuttoman vaikeaksi: työselkkaus ja kaikki muut sellaiset seikat, joihin sopijapuolet eivät itse voi vaikuttaa, kuten työvoimassa tapahtuvat odottamattomat tapahtumat (karanteeni, tutkintavankeus, kuolema, joukkoirtisanoutuminen), tulipalo, sota, liikekannallepano, pakko-otto, takavarikko, valuuttarajoitukset, kapina, sähkökatko ja valtakunnallinen tai hyvin laaja häiriö Suomen tele- ja / tai internet-liikenteessä. Sopijapuoli vapautuu velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa vahingonkorvausta ylivoimaisen esteen vaikutusajaksi. Ylivoimaisen esteen olemassaolosta, syystä ja sen lakkaamisesta on viipymättä ilmoitettava toiselle sopijapuolelle sähköpostilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi ilmoittaa ylivoimaisesta esteestä myös palveluun liittyvillä verkkosivuillaan, valtakunnallisessa sanomalehdessä tai, mikäli häiriö internet-liikenteessä kestää useita viikkoja, suomalaisen radiokanavan kautta. Ylivoimaisen esteen jatkuessa yli 30 päivää, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus palveluntarjoajan kanssa päättymään välittömästi.

12. Alueellinen rajaus

Maksulliset palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti käytettäväksi Suomesta. Maksullisten palveluiden käyttö on sallittua tämän käyttösopimuksen perusteella myös muista maista, lukuunottamatta Pohjois-Koreaa, Venäjää, Haitia ja Nigeriaa. Palvelun käyttö on myös kiellytty maista, joiden lainsäädännön perusteella palvelun käyttö Suomen lakien alaisena palveluna on lainvastaista. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, mikäli palvelun käyttö ei ole mahdollista jostakin ulkomaasta käsin kyseisen maan internetin palomuurista tai muusta syystä johtuen.

13. Sopimuksen muutokset

Näistä ehdoista poikkeavista yksittäisen sopimuksen ehdoista tulee sopia kirjallisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus yksipuolisesti muuttaa sopimuksen ehtoja ja muutokset tulevat voimaan kun palveluntarjoaja ilmoittaa siitä palveluun liittyvällä verkkosivullaan ja ehdot ovat olleet palvelussa nähtävillä vähintään 10 päivää. Mikäli Asiakas ei hyväksy muutosta, on hänen ilmoitettava siitä palveluntarjoajalle viikon kuluessa siitä, kun muutos tuli voimaan. Tällöin Asiakkaan oikeus käyttää palvelua lakkaa ja käyttäjätunnus mitätöidään. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen muutokset käyttäessään palvelua saatuaan tiedon muutoksesta.

14. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus on voimassa tilausjakson ajan. Internetin kautta tai puhelimitse tehdyn kuluttajasopimuksen voi purkaa 14 päivän sisällä tilauksesta. Kuitenkin, jos asiakas on aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, asiakas on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta. Automaattisesti uusiutuva tilaus voidaan irtisanoa viimeistään yhtä kuukautta ennen tilausjakson päättymistä ellei toisin ole sovittu. Irtisanomisen tulee tapahtua sähköpostilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi irtisanoa sopimuksen myös ilmoituksella palveluun liittyvillä verkkosivuillaan. Palveluntarjoajan irtisanoessa sopimuksen kesken tilausjakson, irtisanomisesta pitää ilmoittaa asiakkaalle vähintään 30 päivää etukäteen ja irtisanomiseen pitää olla painava syy. Sopimuksen voimassaolon päättyessä palvelun ja sen mukana mahdollisesti tulleen aineiston tähän sopimukseen perustuva käyttöoikeus päättyy. Päättymisestä huolimatta tähän sopimukseen perustuvat vastuita koskevat ehdot jäävät voimaan.

15. Sopimuksen purku

Molemmilla sopijapuolilla on oikeus purkaa sopimus, mikäli toisen sopijapuolen voidaan katsoa olennaisesti rikkoneen sopimusta, eikä tämä ole korjannut toimintaansa sopimuksen edellyttämäksi viikon kuluessa kirjallisen huomautuksen saatuaan. Kiina-avaimella on oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi toisen sopijapuolen jouduttua konkurssiin, yrityssaneerausmenettelyyn, selvitystilaan tai maksukyvyttömyys- tai maksuhäiriötilaan tai toisen sopijapuolen jouduttua maksuhäiriöön suhteessa Kiina-avaimeen. Jos asiakas on jo aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, asiakas on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta.

16. Sopimuksen siirto

Kiina-avaimella on oikeus siirtää tämä sopimus ja siihen perustuvat oikeudet ja velvollisuudet toiselle yhtiölle yhtiömuodon muutoksen, liiketoiminnan myynnin tai yrityskaupan yhteydessä. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tätä sopimusta kolmannelle osapuolelle.

17. Erimielisyydet

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta ja sopimussuhteesta mahdollisesti aiheutuvat riitaisuudet ratkaistaan ensisijaisesti neuvottelemalla, mutta mikäli neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, ratkaistaan ne yleisessä tuomioistuimessa ensimmäisenä asteena Pohjanmaan käräjäoikeus, Vaasan toimipiste. Kuluttaja-asiakkailla on mahdollisuus hakea riidan ratkaisua myös Kuluttajariitalautakunnan kautta (https://kuluttajariita.fi).


Nämä ehdot ovat voimassa 1.7.2025 lähtien. 

Tästä pääset takaisin verkkokaupan etusivulle.