Käyttöehdot
Yhdistetyt kiinankieli.fi
-verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot sekä
Kiina-avaimen verkkopalveluiden käyttö-, toimitus- ja maksuehdot
1. Sopijaosapuolet
Tätä sopimusta sovelletaan Kiina-avain nimisen yrityksen ja asiakkaan välisessä sopimussuhteessa, joka koskee asiakkaan oikeutta käyttää Kiina-avaimen tarjoamia verkkopalveluita tai asiakkaan muita kiinankieli.fi -verkkokaupasta tekemiä tilauksia.
2. Määritelmät
VERKKOPALVELUilla (jatkossa palvelu) tarkoitetaan niitä KIINA-AVAIMEN ylläpitämiä verkkopalveluita, joiden käyttäminen (esim. pääsy, katselu ja selailu) on mahdollista tämän sopimuksen nojalla ja vaatii rekisteröitymisen tai tilauksen sekä käyttömaksun suorittamisen. Verkkopalveluita ovat verkkokurssit, verkkoyhteisöt, nettisanakirja, verkkojulkaisut, verkossa tehtävät kyselytutkimukset ja muut verkkopalvelut.
ASIAKAS (jatkossa asiakas) on luonnollinen henkilö tai juridinen henkilö, jolla on tämän sopimuksen mukainen oikeus käyttää palvelua.
KIINA-AVAIN (jatkossa Kiina-avain tai palveluntarjoja) tarkoittaa yritystä nimeltä Kiina-avain.
PALVELUNTARJOAJA tarkoittaa yritystä Kiina-avain.
AINEISTOlla (jatkossa aineisto) tarkoitetaan palvelussa missä tahansa muodossa olevaa aineistoa (ml. videot, teksti, kuvat, piirokset, äänitteet, sanastot, käännösvastikkeet, selitteet, pinyin-ääntämysohjeet, esimerkkilauseet, hakuohjeet. artikkelit, ilmoitukset, mainokset, ym.). Aineisto voi olla palveluntarjoajan, asiakkaan tai kolmannen tahon palveluun tuottamaa.
JÄRJESTELMÄ (jatkossa järjestelmä) tarkoittaa laitteistoja, palvelimia ja ohjelmistoja, joilla Kiina-avaimen valitsema palvelun tekninen toteuttaja ylläpitää palvelua.
MAKSUJÄRJESTELMÄ (jatkossa maksunvälityspalvelu) tarkoittaa Paytrailin tai muun kolmannen osapuolen tuottamaa maksunvälityspalvelua, jonka kautta asiakas maksaa palvelun käytöstään.
PÄÄTELAITE (jatkossa päätelaite tai käyttäjän laite) tarkoittaa laitetta, jota asiakas käyttää hyödyntääkseen palveluntarjoajan tarjoamaa aineistoa.
3. Sopimuksen synty
Asiakkaan taholta sopimus tulee voimaan, kun Asiakas on hyväksynyt tämän sopimuksen ehdot ja tilannut palvelun kiinankieli.fi -verkkosivuston verkkokaupassa tai täyttänyt tilaukseen tarvittavat tiedot muualla Kiina-avaimen palveluun liittyvillä nettisivuilla tai muulla palveluntarjoajan kanssa erikseen sovittavalla tavalla. Tarjottavien maksullisten palvelujen osalta sopimuksen voimaantulo edellyttää myös palveluntarjoajan tai tilausjärjestelmän lähettämää tilausvahvistusta. Asiakas on rekisteröity asiakkaaksi, kun palveluntarjoaja on myöntänyt asiakkaalle käyttäjätunnuksen palveluun.
Palveluntarjoajan taholta sopimus tulee voimaan, kun asiakas on rekisteröity ja rekisteröinti on hyväksytty. Jos palveluntarjoaja ei jostain syystä hyväksy asiakkaan tilausta, palveluntarjoaja sitoutuu palauttamaan asiakkaan mahdollisesti jo maksaman tilausmaksun ilman kohtuutonta viivästystä asiakkaalle.
4. Sopijapuolten oikeudet, vastuut ja velvollisuudet
4.1 Asiakkaan oikeudet, vastuut ja velvollisuudet
Asiakkaalla on muiden tässä sopimuksessa mainittujen oikeuksien, vastuiden ja velvollisuuksien ohella seuraavat oikeudet, vastuut ja velvollisuudet:
4.1.1 Asiakkaan oikeudet
Asiakkaalla on oikeus käyttää palvelua tämän sopimuksen ehtojen mukaisesti lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin.
Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava palveluntarjoajalle asiakkaan nimi- ja osoitetietojen muuttumisesta. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa palvelussa olevat omat henkilötietonsa henkilötietorekisterin rekisteriselosteen mukaisesti. Palvelun kautta asiakkaalla voi olla pääsy myös muiden tiedontuottajien ja palveluntarjoajien vastuulla oleviin palveluihin, joiden käyttäminen saattaa edellyttää erillisten käyttöehtojen hyväksymistä.
Asiakas voi käyttää aineistoa omiin henkilökohtaisiin tarkoituksiinsa yksityiskäytössä sekä asiakas voi käyttää aineistoa myös oman yrityksensä omiin tarpeisiin kohdan 4.1.2. asettamien rajoitusten puitteissa. Asiakkaalla on oikeus käyttää hyödykseen yksittäisiä palvelusta haettuja / löytyviä käännösvastikkeita. Järjestelmällinen tai rypäsmäinen aineiston lainaaminen, tallentaminen tai kopionti on sen sijaan kielletty. Asiakkaalla ei ole oikeutta tehdä aineistosta kopiota palvelun käyttöä eikä muuta tarkoitusta varten. (Tämä ei tarkoita kieltoa, joka koskisi asiakkaan sähköisen laitteen käyttömuistiin tekemää sivulatauksen väliaikaista tallennusta.)
Asiakkaalla on oikeus saada tilausvahvistus tekemistään tilauksista. Asiakas saa ostotapahtuman ja rekisteröinnin jälkeen palveluun henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Asiakas sitoutuu säilyttämään ne huolellisesti ja pitämään ne omana tietonaan. Asiakas vastaa siitä, etteivät käyttäjätunnus ja salasana joudu ulkopuolisten tietoon. Asiakas on vastuussa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuneesta käytöstä.
Ainoastaan olemassa olevalla luonnollisella tai juridisella henkilöllä on oikeus tilata palvelu tai rekisteröityä palvelun asiakkaaksi. Luonnollisen henkilön rekisteröitymisen edellytyksenä maksullisiin palveluihin on vähintään 15 vuoden ikä. Alle 18 -vuotiaalta tai muutoin vajaavaltaiselta edellytetään maksullisten palveluiden ostamiseen holhoojan suostumus tai että oikeustoimi on olosuhteisiin nähden tavanomainen ja merkitykseltään vähäinen ja että oikeustoimi tehdään vajaavaltaisen omalla työllä ansaitsemilla varoilla.
4.1.2 Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet
Asiakas sitoutuu antamaan Kiina-avaimelle oikeat ja rehelliset tiedot itsestään. Asiakas sitoutuu toimimaan rehellisesti ilman petosaikeita ja käyttämään palvelu vastuullisesti Suomen lakien ja tämän sopimuksen mukaisesti.
Asiakas vastaa palvelun käyttämiseen tarvittavien omien laitteiden, yhteyksien ja ohjelmistojen hankkimisesta ja toimintakunnosta ja vastaa siitä, etteivät ne aiheuta haittaa, häiriötä tai vahinkoa palveluntarjoajalle tai muille Internetin käyttäjille. Haittaa, häiriötä tai vahinkoa mahdollisesti tuottavat laitteet ja ohjelmistot on välittömästä irrotettava verkosta. Asiakas vastaa siitä, että hän ei palvelua käyttäessään aiheuta häiriötä muille käyttäjille eikä loukkaa muiden käyttäjien, palveluntarjoajan eikä kolmansien osapuolten oikeuksia.
Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, levittämättä, lähettämättä tai välittämättä toisille palvelussa olevaa aineistoa. Asiakas vastaa siitä, että Asiakas ei tallenna, levitä, lähetä tai välitä palvelussa tai palvelun kautta tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella tai muulla immateriaalioikeudella suojattua aineistoa ilman tekijän tai oikeudenhaltijan lupaa. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan verkkoon tuottamaansa aineistoon liittyvistä riitaisuuksista ja niistä aiheutuvista kustannuksista ja korvauksista.
Asiakas vastaa siitä, että hänen palvelun kautta myytäväksi, lainattavaksi, vuokrattavaksi, lahjoitettavaksi tms. tarjoamansa tavarat ja palvelut eivät ole lain ja/tai hyvän tavan vastaisia ja että hänellä on oikeus mainittuun toimintaan.
Palvelu sisältää tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella ja muilla oikeuksilla suojattua aineistoa. Palvelu sellaisenaan on suojattu tekijänoikeudella Suomessa voimassa olevan tekijänoikeuslain mukaan. Asiakkaalla ei ole ilman tekijän, oikeudenhaltijan ja palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa oikeutta valmistaa aineistosta muutettuna tai muuttamattomana kappaleita, esittää julkisesti, tarjota kappaletta myytäväksi, vuokrattavaksi tai lainattavaksi taikka aineistoa muutettuna tai muuttamattomana muutoin levittää yleisön keskuuteen tai näyttää julkisesti tai muuten kaupallisesti hyödyntää aineistoa. Asiakas, vaikka olisi yritysasiakas, ei saa näyttää aineistoa muille yrityksensä työntekijöille tai omistajille. Mikäli yritysasiakas haluaa näyttää palvelun sisältöä useammalle kuin yhdelle henkilölle yrityksessään, sen tulee ostaa palveluntarjoajalta yhtä monta kappaletta tuotetta kuin tuotteen käyttäjiä on asiakasyrityksessä. Juridinen tai luonnollinen henkilö, joka on palvelun asiakas, saa kuitenkin käyttää yksittäisiä aineistosta haettuja käännösvastikkeita oman yrityksen julkaisuissa, kuten verkkosivustoissa, painetuissa julkaisuissa yms.. Aineiston käyttäminen kielenkäännösten tuottamiseen toisille yrityksille tai yksityishenkilöille tai aineiston käyttäminen yrityksen sisäisessä koulutuksessa on kielletty ilman palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa. Asiakas ei saa myydä, välittää tai muutoin luovuttaa palvelua tai sen osaa.
Asiakas myöntää palveluntarjoajalle korvauksetta oikeuden editoida, kopioida, julkaista tai muutoin saattaa yleisön saataville aineistoa, jonka asiakas on palvelussa tuonut saataville. Asiakas vastaa kaikista hänelle palvelun käytöstä aiheutuvista omista käyttömaksuista tai palvelun käyttöön liittyvistä vaatimuksista ja kustannuksista kolmannelle osapuolelle (esim. Internet-verkon käyttömaksut ja sähkömaksut).
Asiakas on tietoinen siitä, että palvelussa olevat tai sitä kautta saavutettavat sähköiset videot ja asiakirjat ja muut tiedostot nauttivat tekijänoikeussuojaa ja että niiden kopiointi on kiellettyä. Asiakas on vastuussa Kiina-avaimelle ja/tai suoraan taholle, jonka oikeuksia asiakas on loukannut, mahdollista väärinkäytöksistä sekä lain- ja/tai sopimuksenvastaisesta toiminnastaan. Asiakas ei saa sisällyttää palvelua tai sen osaa omalle kotisivulleen (ns. freimaus) taikka linkittää palvelua ansiotarkoituksessa eikä muussa tarkoituksessa.
4.2 Kiina-avaimen oikeudet, vastuut ja velvollisuudet
Kiina-avaimella on palveluntarjoajana muiden tässä sopimuksessa mainittujen oikeuksien, vastuiden ja velvollisuuksien ohella seuraavat oikeudet, vastuut ja velvollisuudet:
4.2.1 Palveluntarjoajan oikeudet
Palveluntarjoajalla on oikeus, mutta ei velvollisuutta tarkastaa, muuttaa tai kieltää sopimattomaksi katsomansa aineiston julkaiseminen, erityisesti mikäli aineisto on lakien, hyvän tavan tai markkinointisäännösten vastaista. Palveluntarjoajalla on oikeus poistaa ja tuhota asiakkaan palvelun kautta tai sähköpostitse lähettämä ilmoitussisältö tai mainosaineisto 30 päivän kuluttua sen julkaisemisesta. Asiakkaan pyynnöstä tai luvalla edellä mainittu palveluntarjoajan julkaisemaksi tarjottu aineisto voidaan poistaa ja tuhota myös aikaisemmin.
Maksullisten palvelujen osalta, asiakkaan valitessa maksutavaksi tilisiirto tai osa-maksu, palveluntarjoajalla on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot ja harkintansa mukaan vaatia asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Asiakkaana olevalta juridiselta henkilöltä voidaan vaatia Y-tunnus tai vastaava rekisterinumero.
Palveluntarjoajalla
on oikeus muuttaa asiakkaan käyttäjätunnusta, palvelusta saamaansa
salasanaa tai muita palvelun käyttöön tarvittavia tai liitettäviä
tietoja, mikäli ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai
päällekkäisyyksiä palveluntarjoajan tietojärjestelmissä tai
mikäli alusta, jolta palvelu tarjotaan vaihtuu. Palveluntarjoajalla
on oikeus tuottaa palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla ja muuttaa
palvelun sisältöä. Merkittävistä muutoksista ilmoitetaan
kohtuullisessa ajassa etukäteen palveluun liittyvällä www-sivulla
tai asiakkaan laskutus- tai sähköpostiosoitteeseen.
Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisiä muutoksia, kuten
laitteistojen tai ohjelmistojen päivityksiä eikä aineiston
lisäämistä tai pieniä korjauksia, jotka parantavat palvelua tai
tarjottua aineistoa.
Palveluntarjoajalla on oikeus
tilapäisesti keskeyttää palvelu lyhyeksi aikaa, jos se on
välttämätöntä palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen
vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja
huoltotöiden vuoksi tai mikäli lait, asetukset, viranomaisten
määräykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten
järjestöjen suositukset tätä edellyttävät. Palveluntarjoaja
pyrkii siihen, että keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja että
siitä aiheutuvat haitat jäävät mahdollisimman vähäisiksi.
Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etukäteen keskeytyksestä.
Palveluntarjoajalla on oikeus kieltäytyä asiakkaan jatkuvan
tilauksen uusimisesta, mikäli palvelu on tarkoitus lopettaa,
palvelun hinnoittelutapa muuttuu huomattavasti tai muusta painavasta
syystä. Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea asiakkaan
käyttäjätunnus välittömästi ilman korvausta menetetystä
käyttöajasta, jos asiakas on rikkonut tämän sopimuksen ehtoja
tallentamalla, levittämällä, lähettämällä, välittämällä
tai esittämällä toisille palvelussa olevaa aineistoa tai
luovuttanut henkilökohtaisen käyttäjätunnuksensa ja salasanansa
tai niiden kopiot jollekulle toiselle.
Palveluntarjoajalle on oikeus vaatia rahallista korvausta, mikäli
asiakas on lain- ja/tai sopimuksenvastaisesta toiminnallaan
levittänyt, lähettänyt, välittänyt tai esittänyt toisille
palvelussa olevaa aineistoa. Tämän korvauksen määrä riippuu
toisille levitetyn tai esitetyn aineiston määrästä ja teon
laajuudesta, mutta on vähintään 10.000 euroa.
4.2.2 Palveluntarjoajan vastuut ja velvollisuudet
Palveluntarjoaja vastaa palveluun itse tuottamansa sisällön lainmukaisuudesta ja pyrkii mahdollisimman korkealaatuiseen palveluun, mutta ei miltään osin takaa palvelun tai siihen liittyvän tietotuotteen tai palvelun toimintavarmuutta, kielellistä oikeellisuutta tai palvelun kautta saavutettavan tiedon käyttökelpoisuutta, soveltuvuutta tai virheettömyyttä.
Mikäli
tästä sopimussuhteesta tai sen perusteella tapahtuvasta palvelun
käytöstä aiheutuu asiakkaalle vahinkoa, on palveluntarjoajan
vastuu seuraava: Maksullisten palvelujen osalta palveluntarjoaja
vastaa ainoastaan tuottamuksellaan asiakkaalle aiheuttamistaan
välittömistä vahingoista. Palveluntarjoajan vastuun enimmäismäärä
rajoittuu asiakkaan yhden (1) kuukauden ajalta palvelusta maksamien
maksujen määrä. Palveluntarjoaja ei
vastaa asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä tai
epäsuoria vahinkoja. Välillisiä tai
epäsuoria vahinkoja ovat muun muassa, mutta ei muita poissulkevasti,
kielellisistä virheistä aiheutuneet väärinkäsitykset,
sopimusvirheet, sopimusrikkomukset, tulkintaerimielisyydet,
virheelliset tarjoukset, liikevoiton menetys tai voiton
pienentyminen, maineen heikentymiset, kunnianloukkaukset, muut
viestinnälliset virheet, suhteiden heikentymiset tai katkeamiset,
menetetyt tilaisuudet, kustannukset uudelleenpainattamisesta,
rekrytointivirheet ja turvallisuuden vaarantumiset ja niistä
aiheutuneet onnettomuudet. Maksuttomien palveluiden osalta
palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaalle aiheutuvia välittömiä eikä
välillisiä tai epäsuoria vahinkoja.
Kiina-avaimelle tuotteen laadukkuus ja laadunvarmistus on asiakkaan saaman todellisen avun ja hyödyn lähtökohta ja kunniasia. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai palvelussa kaupan pidettävien tuotteiden tai palvelujen virheettömyydestä. Palveluntarjoaja ei vastaa muiden ihmisten jättämien palvelua koskevien mielipiteiden ja kommenttien sisällöstä.
Palveluntarjoaja ei vastaa myöskään palvelun yhteydessä esiintyvien linkkien kautta saavutettavien muiden palveluiden sisällöstä tai muista ominaisuuksista eikä linkkien toimivuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan käyttämien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja yhteensopivuudesta palvelun kanssa. Palveluntarjoaja tai sen alihankkija korjaa palvelun mahdolliset viat ja häiriöt arkisin normaalina työaikana viasta tai häiriöstä ilmoituksen saatuaan ilman tarpeetonta viivytystä.
5. Palvelun toimitus, saavutettavuus ja tietoturvallisuus
Palveluntarjoaja toimittaa digitaaliset tuotteet internetin kautta. Digitaalisiin tuotteisiin kuuluvat myös asiakkaan itse palveluntarjoajan sivustolta lataamat digitaaliset dokumentit. Fyysiset tuotteet toimitetaan Suomen Postin, Matkahuollon tai muun pakettien lähetyspalvelun kautta. Digitaalisissa tuotteissa ei ole erityisiä toimituskuluja asiakkaalle, mutta asiakas vastaa itse oman internet-yhteytensä ja päätelaitteensa synnyttämistä kuluista. Fyysisten tuotteiden osalta toimituskulut ilmoitetaan asiakkaalle tilauksen teon yhteydessä.
Asiakas on tietoinen siitä, että internet toimintaympäristönä saattaa aiheuttaa verkkopalvelun ja -järjestelmän toimivuuteen puutteita ja että tietoturvallisuus muodostaa riskin nykyisissä tietojärjestelmissä. Asiakas vastaa itse oman päätelaitteensa, tietojärjestelmän tai muun vastaavan atk-laitteen suojauksesta ja ylläpidosta. Asiakas vastaa myös päätelaitteensa ohjelmistojen soveltuvuudesta palvelun käyttöön.
Kiina-avain pyrkii tarjoamaan verkkopalvelun asiakkaan käytettäväksi vuorokauden ympäri joka päivä. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa järjestelmän toimivuudesta eikä teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon tms. muuttumisesta tai katoamisesta. Palveluntarjoaja pyrkii pitämään Internet-verkon omalta osaltaan häiriöttömänä. Palveluntarjoaja ei ole korvausvelvollinen asiakkaalle ajasta, jolloin asiakas ei ole tietojärjestelmä päivityksen tai häiriön vuoksi ollut kykenevä käyttämän verkkopalvelua tai osaa palvelun aineistosta.
Kiina-avain ei vastaa eikä ole korvausvastuussa mistään palvelun saavutettavuuteen liittyvästä ongelmasta riippumatta siitä johtuuko katko palvelun saavutettavuudesta asiakkaan päätelaitteesta, asiakkaan tietojärjestelmistä tai internet-operaattorin yhteyshäiriöstä tai Kiina-avaimen alihankkijan teknisistä päivityksistä tai muusta syystä estymisestä tarjota sujuvaa palvelun saavutettavuutta Kiina-avaimen asiakkaalle. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, mikäli palvelun käyttö ei ole mahdollista jostakin ulkomaasta käsin kyseisen maan internetin palomuurista tai muusta kyseiseen maahan liittyvästä syystä johtuen.
Palveluntarjoaja pyrkii huolehtimaan siitä, että verkkopalvelu täyttää kohtuulliset tietoturvallisuusvaatimukset, mutta ei vastaa tietoturvallisuuden puutteiden eikä tietoturvariskien asiakkaille aiheuttamista vahingoista. Palveluntarjoaja ei vastaa maksujärjestelmän tuottajan puutteesta tai häiriöstä aiheutuvasta vahingosta asiakkaalle.
6. Ilmoitukset ja mainokset
Ilmoitusten
ja mainosten julkaisuun Kiina-avaimen verkkopalveluissa sovelletaan
kulloinkin voimassa olevia mainonnan kansainvälisiä perussääntöjä.
Kaikki
hyväksytyt ilmoitukset / mainokset pyritään julkaisemaan
määrättyinä päivinä. Mikäli muuta päivämäärää ei ole
ilmoitettu, ilmoitukset / mainokset pyritään julkaisemaan viikon
sisällä niiden jättöpäivästä. Mikäli ilmoitusta / mainosta ei
toiminnallisista syistä, työajallisesta syystä tai asiakkaasta,
ulkopuolisesta tiedontuottajasta tai ulkopuolisesta
palveluntarjoajasta johtuvasta syystä kuitenkaan voida julkaista,
Kiina-avain ei vastaa tästä mahdollisesti aiheutuvasta vahingosta.
Kiina-avain ei vastaa myöskään vahingosta, joka mahdollisesti
aiheutuu ilmoituksen julkaisematta jättämisestä tai poistamisesta,
mikäli tämä johtuu ilmoituksen lainvastaisesta, epäasiallisesta
tai valheelliseksi vahvasti epäiltävästä sisällöstä johtuvasta
julkaisun eväämisestä.
Kiina-avaimen vastuu mainoksen
poisjäämisestä tai julkaisemisessa sattuneesta virheestä
rajoittuu enintään mainoksesta maksetun määrän palauttamiseen.
Huomautukset on tehtävä 8 päivän kuluessa mainoksen
julkaisemisesta tai pyydetystä julkaisupäivästä lukien.
7. Palvelun hinnat ja maksuehdot
7.1 Maksuttomat palvelut
Kiina-avaimen
maksuttomiin verkkopalveluihin kuuluvat ne Kiina-avaimen ylläpitämät
palvelut, joihin asiakkaalla on pääsy ilman maksun suorittamista.
Kun asiakas on siirtymässä maksullisiin palveluihin, tulee se
palvelussa selkeästi näkyviin kirjautumisvaatimuksena.
7.2 Maksulliset palvelut ja käyttöoikeuskaudet
Maksullisten
palvelujen osalta asiakas maksaa palveluntarjoajalle niiden vaatiman,
palveluntarjoajan määrittelemän tai hänen itsensä valitseman
käyttöoikeuskauden tai muun tuotteen mukaisen maksun. Vasta
maksun suoritettuaan asiakas saa sähköpostitse oman
käyttäjätunnuksen ja salasanan,
jolla hän voi kirjautua palveluun ja tällöin saa oikeuden käyttää
palvelua. Käyttöoikeuskausi lasketaan alkaneeksi tuotteen
maksupäivästä lähtien, vaikka asiakkas ei saisikaan
käyttäjätunnusta ja salasanaa palveluun kuin vasta 1-3 vuorokauden
sisällä maksutapahtumasta. Jos asiakkaan todellinen pääsy
palveluun alkaa enemmän kuin 3 vuorokautta maksutapahtuman jälkeen,
käyttöoikeuskausi katsotaan alkaneeksi siitä päivästä lähtien,
kun asiakas sai käyttäjätunnuksen verkkopalveluun.
7.3 Hinnoittelu ja sen muutokset
Palvelun käyttömaksu määräytyy kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa hinnoittelua sekä maksuperusteita silloin, kun hän niin päättää. Muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle viimeistään yhtä (1) kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa laskun yhteydessä, palveluun liittyvällä nettisivulla tai sähköpostilla. Asiakkaan palvelusta maksama käyttömaksu ei kuitenkaan voi muuttua kesken jo asiakkaan etukäteen maksaman käyttöoikeuskauden. Täten hinnoittelun muuttuessa vanhat asiakkaat maksavat palvelusta vanhan hinnaston mukaista hintaa aina siihen, asti kunnes heidän tilauskautensa loppuu tai uusiutuu tilausjakson päättyessä. Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannusten lisäykset korottavat hintoja määräysten voimaantulohetkestä lähtien aina uuden tilausjakson alusta lukien tai vanhan tilausjakson uusiutuessa.
7.4 Palvelusta maksaminen
Asiakkaan on maksettava palveluntarjoajan palvelusta pyytämä hinta ennen palvelun käytön aloittamista tai tuotteen toimittamista. Mikäli maksu viivästyy, on palveluntarjoajalla oikeus evätä pääsy verkkopalveluun tai viivästyttää tuotteen toimitusta siihen asti kunnes maksu on kirjautunut palveluntarjoajan pankkitilille. Asiakas suorittaa maksun palvelusta Paytrail maksunvälityspalvelun kautta verkkopankki- tai luottokorttimaksuna tai itse tekemänsä tilisiirron kautta. Erillisistä maksukehotuksista palveluntarjoajalla on oikeus periä huomautuskulut. Mikäli asiakkaan maksutapahtuma on keskeytynyt tai mikäli juridinen henkilö tai luonnollinen henkilö ei ole suorittanut tilisiirtoa viikon kuluessa ostopäivästä, on palveluntarjoajalla oikeus purkaa kauppa ilman erillistä ilmoitusta.
7.5 Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Maksuihin liittyvissä reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ottaa ensisijaisesti yhteyttä tuotteen myyjään, Kiina-avaimeen esimerkiksi sähköpostitse info@kiinankieli.fi.
Maksunvälityspalvelun toteuttajan yhteystiedot:
Paytrail Oyj, y-tunnus:
2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100
Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
8. Tilauksen peruuttaminen ja kaupan purku
Kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus ilman tarvetta esittää syy kaupan perumiseen. Tilausmaksun palautus tehdään peruutustapauksessa tilauksessa käytetylle maksutavalle. Peruuttaakseen tilauksensa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Kiina-avaimen asiakaspalveluun sähköpostitse (info@kiinankieli.fi) tai muulla tavalla kirjallsesti. Mikäli asiakkaalle on jo annettu käyttäjätunnus ja salasana palveluun ennen kuin asiakas peruuttaa tilauksensa, nämä mitätöidään välittömästi, kun palveluntarjoaja on saanut tiedon peruutuksesta.
Jos asiakas on jo kuitenkin aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, palvelu katsotaan kokonaan toimitetuksi ja asiakas siksi on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta eikä maksua palauteta. Mikäli jokin verkkokurssi tai -palvelu on järjestetty sellaiseksi, että asiakas ei pääse näkemään ensimmäisellä kirjautumiskerrallaan koko kurssin sisältöä, hänelle voidaan palauttaa osa tuotteen maksusta, jos hän peruuttaa tilauksensa kesken verkkokurssin. Yritysasiakkaalla ei ole tilauksen peruutusoikeutta.
Fyysisten tuotteiden osalta asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus edellyttäen, että asiakas palauttaa hänelle lähetetyn tuotteen myyntikuntoisena 14 päivän sisällä siitä, kun hän on saanut tuotteen tai hänen olisi normaaleissa olosuhteissa kohtuudellisen ajan puitteissa saanut tuotteen. Kohtuulliseksi oletetuksi toimitusajaksi katsotaan 5 arkipäivää tuotteen lähetyspäivästä. Asiakas maksaa palautuksesta syntyvät kustannukset. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen käytettynä tai rikkinäisenä, Kiina-avaimella ei ole velvollisuutta purkaa kauppaa, mikäli ei voida osoittaa, että tuote oli rikkoutunut jo ennen kuin asiakas sai tuotteen.
Muut ehdot kaupan purkuun määritellään tämän sopimuksen kohdissa 11, 13,14 ja 15.
9. Tietosuoja
Palveluntarjoaja rekisteröi tiedot, jotka asiakas ilmoittaa itsestään tilauksen tai rekisteröitymisen yhteydessä. Palveluntarjoaja voi rekisteröidä henkilötietolain mukaisesti myös muita tietoja asiakkaista. Henkilötiedot säilytetään ainakin asiakassuhteen voimassaolon ajan, mutta enintään kolme vuotta asiakassuhteen päättymisestä. Tietoja voidaan käsitellä ja käyttää palveluun liittyviin tarkoituksiin sekä Kiina-avaimen ja / tai sen yhteistyökumppaneiden tutkimustoimintaan, mainonnan ja / tai suoramarkkinoinnin suuntaamiseen asiakastietojen perusteella Kiina-avaimen sähköpostilistan ja / tai palvelujen kautta. Asiakkaan ja palveluntarjoajan oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttamiseksi palveluntarjoaja voi kerätä henkilötunnuksen laskutusasiakkailta, jotka ovat luonnollisia henkilöitä sekä pyytää y-tunnuksen ja tiedot yrityksen vastuuhenkilöistä yritysasiakkailta.
Tämän sopimuksen ehdot hyväksymällä asiakas antaa Kiina-avaimelle yksiselitteisen suostumuksen tässä kohdassa tarkoitettujen henkilötietojen käsittelyyn ja käyttöön. Palveluntarjoaja ei käsittele arkaluonteisia henkilötietoja. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojensa luovuttaminen ja/tai tietojen käsittely suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia varten. Rekisterin pitäjänä toimii Kiina-avain, info@kiinankieli.fi. (Rekisterinpitäjän muut yhteystiedot löytyy henkilörekisteriselosteesta.)
10. Oikeudet aineistoon
Kiina-avaimen tuottaman aineiston omistus- ja kaikki muut oikeudet (käsittäen tekijänoikeudet ja muut immateriaalioikeudet) kuuluvat Kiina-avaimelle. Yritysnimet "Kiina-avain", "Chinese Key" ja markkinointinimi "Kiinaa käytännössä", yrityslogo ja markkinointinimen logomuoto sekä eri tuoteiden nimet ovat osa palveluntarjoajan aineetonta omaisuutta ja asiakas sitoutuu kunnioittamaan näitä immateriaalioikeuksia.
Kiina-avain
säilyttää asiakkaan toimittamaa mainosaineistoa enintään 30
päivää sovitusta mainostuskauden päättymisestä lukien, jonka
jälkeen Kiina-avaimella on oikeus tuhota asiakkaan toimittama
aineisto.
Palvelun kautta lähetettyjen kehitysehdotusten, lisäysten, korjauspyyntöjen yms. sisällöstä tulee ilman eri korvausta osa Kiina-avaimen sähköistä aineistoa ja se voidaan valituilta osin julkaista osana muuta aineistoa ja saattaa yleisön saataviin verkkopalveluja päivitettäessä. Palvelun kautta lähetettyjä sähköpostiviestejä voidaan säilyttää kuuden kuukauden ajan palvelun viimeisestä käyttöpäivästä. Edellä mainittuissa sähköpostiviesteissä olevat henkilötiedot ja muu henkilökohtainen aineisto jää yksin postin lähettäjän ja vastaanottajan tietoon.
11. Ylivoimainen este
Seuraavia seikkoja on pidettävä ylivoimaisena esteenä, mikäli ne estävät sopimuksen täyttämisen tai tekevät sen kohtuuttoman vaikeaksi: työselkkaus ja kaikki muut sellaiset seikat, joihin sopijapuolet eivät itse voi vaikuttaa, kuten työvoimassa tapahtuvat odottamattomat tapahtumat (karanteeni, tutkintavankeus, kuolema, joukkoirtisanoutuminen), tulipalo, sota, liikekannallepano, pakko-otto, takavarikko, valuuttarajoitukset, kapina, sähkökatko ja valtakunnallinen tai hyvin laaja häiriö Suomen tele- ja / tai internet-liikenteessä. Sopijapuoli vapautuu velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa vahingonkorvausta ylivoimaisen esteen vaikutusajaksi. Ylivoimaisen esteen olemassaolosta, syystä ja sen lakkaamisesta on viipymättä ilmoitettava toiselle sopijapuolelle sähköpostilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi ilmoittaa ylivoimaisesta esteestä myös palveluun liittyvillä verkkosivuillaan, valtakunnallisessa sanomalehdessä tai, mikäli häiriö internet-liikenteessä kestää useita viikkoja, suomalaisen radiokanavan kautta. Ylivoimaisen esteen jatkuessa yli 30 päivää, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus palveluntarjoajan kanssa päättymään välittömästi.
12. Alueellinen rajaus
Maksulliset palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti käytettäväksi Suomesta. Maksullisten palveluiden käyttö on sallittua tämän käyttösopimuksen perusteella myös muista maista, lukuunottamatta Pohjois-Koreaa, Venäjää, Haitia ja Nigeriaa. Palvelun käyttö on myös kiellytty maista, joiden lainsäädännön perusteella palvelun käyttö Suomen lakien alaisena palveluna on lainvastaista. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, mikäli palvelun käyttö ei ole mahdollista jostakin ulkomaasta käsin kyseisen maan internetin palomuurista tai muusta syystä johtuen.
13. Sopimuksen muutokset
Näistä ehdoista poikkeavista yksittäisen sopimuksen ehdoista tulee sopia kirjallisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus yksipuolisesti muuttaa sopimuksen ehtoja ja muutokset tulevat voimaan kun palveluntarjoaja ilmoittaa siitä palveluun liittyvällä verkkosivullaan ja ehdot ovat olleet palvelussa nähtävillä vähintään 10 päivää. Mikäli Asiakas ei hyväksy muutosta, on hänen ilmoitettava siitä palveluntarjoajalle viikon kuluessa siitä, kun muutos tuli voimaan. Tällöin Asiakkaan oikeus käyttää palvelua lakkaa ja käyttäjätunnus mitätöidään. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen muutokset käyttäessään palvelua saatuaan tiedon muutoksesta.
14. Sopimuksen voimassaolo
Sopimus on voimassa tilausjakson ajan. Internetin kautta tai puhelimitse tehdyn kuluttajasopimuksen voi purkaa 14 päivän sisällä tilauksesta. Kuitenkin, jos asiakas on aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, asiakas on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta. Automaattisesti uusiutuva tilaus voidaan irtisanoa viimeistään yhtä kuukautta ennen tilausjakson päättymistä ellei toisin ole sovittu. Irtisanomisen tulee tapahtua sähköpostilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi irtisanoa sopimuksen myös ilmoituksella palveluun liittyvillä verkkosivuillaan. Palveluntarjoajan irtisanoessa sopimuksen kesken tilausjakson, irtisanomisesta pitää ilmoittaa asiakkaalle vähintään 30 päivää etukäteen ja irtisanomiseen pitää olla painava syy. Sopimuksen voimassaolon päättyessä palvelun ja sen mukana mahdollisesti tulleen aineiston tähän sopimukseen perustuva käyttöoikeus päättyy. Päättymisestä huolimatta tähän sopimukseen perustuvat vastuita koskevat ehdot jäävät voimaan.
15. Sopimuksen purku
Molemmilla sopijapuolilla on oikeus purkaa sopimus, mikäli toisen sopijapuolen voidaan katsoa olennaisesti rikkoneen sopimusta, eikä tämä ole korjannut toimintaansa sopimuksen edellyttämäksi viikon kuluessa kirjallisen huomautuksen saatuaan. Kiina-avaimella on oikeus purkaa sopimus päättymään välittömästi toisen sopijapuolen jouduttua konkurssiin, yrityssaneerausmenettelyyn, selvitystilaan tai maksukyvyttömyys- tai maksuhäiriötilaan tai toisen sopijapuolen jouduttua maksuhäiriöön suhteessa Kiina-avaimeen. Jos asiakas on jo aloittanut palvelun käytön eli asiakas on kirjautunut saamallaan käyttäjätunnuksella verkkopalveluun, asiakas on maksuvelvollinen koko tilausjaksosta.
16. Sopimuksen siirto
Kiina-avaimella on oikeus siirtää tämä sopimus ja siihen perustuvat oikeudet ja velvollisuudet toiselle yhtiölle yhtiömuodon muutoksen, liiketoiminnan myynnin tai yrityskaupan yhteydessä. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tätä sopimusta kolmannelle osapuolelle.
17. Erimielisyydet
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta ja sopimussuhteesta mahdollisesti aiheutuvat riitaisuudet ratkaistaan ensisijaisesti neuvottelemalla, mutta mikäli neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, ratkaistaan ne yleisessä tuomioistuimessa ensimmäisenä asteena Pohjanmaan käräjäoikeus, Vaasan toimipiste. Kuluttaja-asiakkailla on mahdollisuus hakea riidan ratkaisua myös Kuluttajariitalautakunnan kautta (https://kuluttajariita.fi).
Nämä ehdot ovat voimassa 1.7.2025 lähtien.
Tästä pääset takaisin verkkokaupan etusivulle.